Útfejlesztés Bács-Kiskun vármegyében

Aláírták az M9-es gyorsforgalmi út 51-es és 53-as számú főutak közötti szakaszának tervezésére vonatkozó szerződést.

Aláírták az M9-es gyorsforgalmi út 51-es és 53-as számú főutak közötti, közel 60 kilométeres szakasza tervezésére vonatkozó szerződést szerdán a Bács-Kiskun vármegyei Nemesnádudvaron. Pántya József, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) útépítésekért felelős helyettes államtitkára az eseményen elmondta: a fejlesztés célja Magyarország hagyományosan Budapest központú sugaras úthálózatának oldása a kelet-nyugati irányú tengely kiépítésével. Az új szakasz – tehermentesítve az M0-s autóutat – közvetlen kapcsolatot biztosít majd a Duna-Tisza köze és a Dunántúl térségei között – emelte ki. A beruházás hosszú távon a Balkán és Nyugat-Európa közötti tranzitforgalom levezetését is biztosíthatja.

A fejlesztés a korábban megépült Szent László Duna-hidat is magába foglaló M9-es folytatásaként az 51-es számú főúttól, Dusnok és Sükösd térségéből indulva halad Nemesnádudvar és Érsekhalma között. Jánoshalma térségében kettéválik, az egyik ágon kelet-nyugati irányban Kisszállás térségében eléri az 53-as számú főutat, a másik ágon pedig dél felé fordul, és Kisszállás közelében az 55-ös számú főutat keresztezi, ahonnan tovább haladva éri el Tompát. Az új nyomvonalon tervezett, csaknem 60 kilométeres, kétszer kétsávos, leállósáv nélküli gyorsforgalmi úton nyolc külön szintű csomópontot, komplex pihenőhelyet alakítanak ki. Emellett a mezőgazdasági ingatlanok megközelítéséhez párhuzamos földutak is szerepelnek a tervekben, továbbá felújítják az 53-as főút Kiskunhalas és az 55-ös főút közötti szakaszát is. Az M9-es gyorsforgalmi út 51-es és 53-as számú főutak közötti szakaszának tervezési feladatát a nyertes Unitef – Tura-Terv – Utiber konzorcium nettó 5,99 milliárd forintért végzi. A végleges kiviteli tervek 2027 második felében várhatóak.