15 kilométer hosszú, kétszer egysávos lesz

Eredmény született egy közbeszerzés ügyében. Ez persze még messze van az aszfaltozástól.

Ősszel kiírták a közbeszerzést a kiviteli tervekre, két héttel ezelőtt pedig Ágh Péter azt írta honlapján:

A bontás után a bírálat kezdődött meg a vonatkozó jogszabály szerint, amelynek lezárása az idei év első felében várható.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium államtitkára, Észak-Vas vármegye országgyűlési képviselője arról is ír, hogy a szerződéskötés várhatóan 2024 első felében történik meg, a tervezés átfutási ideje pedig 18 hónap.

Hogy mikor indulhat maga az építkezés, az tehát még eléggé a jövő zenéje, egyben indokolja azt is, hogy miért nem szeretnének ezzel kapcsolatban időpontokat meghatározni a politikusok.

Ugyanakkor mozognak más szálak is.

A szerdai uniós közbeszerzési értesítőben az olvasható, hogy egy lépéssel előbbre jutott Bük és az M87-es közötti autóút ügye, amely tavaly augusztusban szintén visszakerült az előkészítés alatt álló szakaszok listájára.

A kétszer egysávos autóút Bük ipari területéről indul majd és 15 kilométer után éri el a majdani Szombathely-Kőszeg M87-est.

Most az út tanulmánytervének és környezetvédelmi dokumentációjának elkészítése, a környezetvédelmi engedély megszerzése valamint közúti biztonsági hatásvizsgálat elkészítésére kiírt pályázat ügyében hirdettek eredményt.

Ezek szerint a nyertes az egy pályázóként kezelt UNITEF’83 Műszaki Tervező és Fejlesztő Zártkörűen Működő Részvénytársaság, TURA-Terv Mérnökiroda Kft., Via Futura Mérnöki, Tanácsadó és Szolgáltató Kft. lett, mely cégek 276 millió forintért állhatnak neki a tervek kivitelezésének, amire 548 nap áll majd rendelkezésükre.

Mindez azt jelenti, hogy a büki gyorsforgalmi építése még a Kőszeg-Szombathely M87-nél is jóval sűrűbb ködbe vész, és a helyzetet bonyolítja – vagy ha úgy tetszik egyszerűsíti -, hogy a fent említett fejlesztések mindegyike hazai forrásból valósulna meg.

Szöveg és fotó forrása: http://nyugat.hu