Külön jogsi a futároknak?

Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) a kisteherautók vezetésére vonatkozó szabályok szigorítását szeretné elérni.

Az ETSC az Európai Parlament (EP) képviselőihez nyílt levélben fordult, amelyben a kisteherautó-vezetők (3,5 tonna megengedett össztömegig) szakmai képzésének szükségességére hívja fel a figyelmet. 

A nonprofit szervezet azt szeretné elérni, hogy az autóbusz-vezetőkhöz hasonlóan támasszon az EP szigorúbb szakmai követelményeket a kisteherautó-sofőrökkel szemben is.

Mindezt a kisteherautó-vezetők által okozott növekvő számú halálos és súlyos közlekedési balesetekkel indokolták. 2019-ben a halálos balesetek 11%-át okozták kistehergépjárművek az Európai Unió útjain 2630 ember halálát okozva.

Tízből négy esetben a halálos áldozatok gyalogosok, kerékpárosok és motorosok voltak.

Jelenleg B kategóriás jogosítvánnyal bárki vezethet kisteherautót.

Az internetes vásárlások számának növekedése, a zsúfolt belvárosok egyre nehezebb megközelíthetősége, az éjszakai szállítások iránti növekvő igény és számos más körülmény, mint például a nehéz-tehergépjárműveket üzemeltetőket érintő súlyos sofőrhiány abba az irányba tereli a fuvarozókat, hogy ahol csak tehetik, a szállítmányaikat mindinkább kisteherautókkal juttassák el a célállomásig.

Az ETSC szerint a jelenlegi elnéző szabályozás is hozzájárul a kisteherautó-vezetők rossz munkakörülményeihez, és azok fenntartásához.

Mindezek együtt szerintük jelentős közlekedésbiztonsági kockázatot jelentenek. Úgy vélik, a nagyobb és erősebb járművek nagyobb számú megjelenése a forgalomban úgy, hogy azokat B-kategóriás jogosítvánnyal bárki vezetheti, speciális képesítés nélkül, csökkentheti a gyalogosok és kerékpárosok biztonságát az utakon.

Szöveg és fotó forrása: http://kreszvaltozas.hu