Matrica jelezheti majd, ha idős ül a volánnál

Bár már idén tavaszra ígérték, de minden bizonnyal egy évet csúszhat az új közlekedési szabályok jogi formába öntése. Néhány információ azonban már ismert, ezeket szedte egy csokorba az egyik autós szakportál.

Megszűnhet például a „leállósáv” félrevezető kifejezés. Bevezetik viszont a „védelmi sávot”, ami a menetirány szerinti jobboldali sáv jobboldali széle lesz, és a sérülékenyek védelmét és a sebesség ésszerű tagolását szolgálja majd. Jellemzően a gyalogosok és a kerékpárosok vehetik igénybe.

Autópályán a tervek szerint kötelező lesz két másodperces távolságban követni az előttünk haladót. 130 km/órás sebességnél ennyi idő alatt 72,2 méter a megtett távolság, ez nagyjából megegyezik a mostani sztrádás útburkolati jelek közötti útszakasznak.

Az autóbuszok, a tehergépkocsik és a járműszerelvények lakott területen kívül maximum 90 km/órával közlekedhetnek. De azt is megengedhetik az új KRESZ-ben, hogy a 2,55 méter szélességet el nem érő mezőgazdasági vontatók pótkocsi nélkül és lakott területen kívül 60 km/órás maximális sebességgel közlekedhessenek.

Az új KRESZ megadná a lehetőségét az útkezelőknek arra, hogy bizonyos sztrádaszakaszokon 140 km/órás tempót engedélyezzenek.

A Vezess cikke szerint érdekes újdonság lehet, hogy „az indexelést a művelet előtt legalább két másodperccel kell megkezdeni”.

A vészvillogó használatát és a cipzár elvet is támogatná az új szabályozás.

Végül az idősekkel kapcsolatban is jöhet újdonság: az egyre többféle autós matricákhoz hasonlóan bevezet az új KRESZ a már nem százszázalékos vezetési képességekkel rendelkező idősebb járművezetők megmutatására egy ilyen matricát.