Ezek a legveszélyesebb autópályák Magyarországon
Két év után ismét kevesebb baleset volt a hazai autópályákon, abban viszont nincs változás, hogy az M1-es számít a legveszélyesebbnek. Meglepő módon egyre biztonságosabb közlekedni az M7-esen.
Bár a tavalyelőtti rekord után jelentősen csökkent 2023-ban a hazai autópályákon bekövetkezett személysérüléses közlekedési balesetek száma, továbbra is az M1-es autópálya számít a legveszélyesebbnek Magyarországon – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal legújabb adataiból. Míg 2022-ben rekordnak számító 582 baleset volt a hazai autópályákon, addig 2023-ban már csak 500. Igaz, ez is az elmúlt húsz év negyedik legmagasabb értéke.
Tavaly több baleset volt az M1-es autópályán, ezek közül a legemlékezetesebb a márciusi súlyos tömegbaleset, amelyben öt kamion és 37 autó ütközött össze, közülük 19 jármű teljesen kiégett. A tömegszerencsétlenségben egy ember életét vesztette. Bár egy időjárási anomália vezetett a tragédiához, a kelet–nyugati tranzitforgalmat áteresztő gyorsforgalmi egyre nagyobb forgalmat bonyolít le (ezért is van tervben a kibővítése), ennek tudható be, hogy jó ideje vezeti a hazai veszélyességi listát. Számszerűsítve: 136 baleset volt az M1-esen, utána következett az M3-as (123), az M5-ös (98) és az M0-s (85).
Az igazán nagy meglepetés az M7-es, ahol tavaly mindössze 52 balesetet regisztráltak, ami az elmúlt évtizedek legalacsonyabb száma. Pedig a 2000-es években még az M7-es számított az egyik legveszélyesebb hazai autópályának.
Az már kevésbé meglepő, hogy a leggyérebb forgalmú M6-oson mindössze 21 baleset volt tavaly.
A KSH frissített adatai szerint tovább csökkent a halálos kimenetelű közlekedési balesetek száma is, tavaly 438 balesetben 472-en haltak meg. Ennél kevesebb szerencsétlenséggel járó baleset csak 2020-ban, a Covid idején volt.
Szöveg és fotó forrása: http://vg.hu