Nem pálya: 3 éve adták át, 200 milliárdba került, de le kell zárni a hibák miatt

A Mészáros-Szíjj-féle autópályaüzemeltető elrendelte annak az autópályának a kijavítását, amibe a Szíjj-féle cég is bedolgozott.

Mi történt? Holnap mindkét irányba lezárják az M30-as autópályát Szikszó mellett. Hónapokig így is maradhat.

Az elmúlt időszakban az M30-as 38-as kilométerénél, Szikszó térségben az autópálya szerkezete több helyen is elmozdult, megcsúszott. Emiatt a burkolaton repedések jelentek meg. Ez veszélyezteti a biztonságos közlekedést, sőt a hiba mélyebb: a pályaalapját, földművét is érintik. A Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) ezért szombattól lezárja ezt a szakaszt, a javítási munkálatok több hónapig fognak tartani.

Mészáros Lőrinc és Szíjj László. Az autópályaszakasz üzemeltetője az MKIF. Ez valójában egy magáncég, ami Mészáros Lőrinc (#1) és Szíjj László (#6) milliárdosok érdekeltsége. Tavaly szeptemberben vették át az államtól a gyorsforgalmi utak java részének üzemeltetését, amin éves szinten is rengeteget fognak keresni. A koncesszió 35 évre szól és kormányzati szinten Rogán Antal a felelőse ennek a területnek.

Az érintett úthálózat építésébe bedolgozott a Szíjj érdekeltségébe tartozó Duna Aszfalt is, ők az Encs és Toronyosnémeti közötti 22,1 kilométeres szakaszt építették 63,9 milliárdért (konzorciumban). Az M30-ast csupán 3 éve adták át, közel 200 milliárdba került a teljes beruházás. A Szikszó mellett szakaszokon a Colas és a Strabag dolgozott.

Mennyibe fog ez kerülni? Semennyibe, a javítás még garanciális. Ugyanakkor több hónapig le lesz zárva ez a szakasz. Ennek biztosan nem örül a közelben működő Hell Energy sem, hiszen itt működik a gyártó- és csomagolóüzemük.

Szöveg forrása: http://forbes.hu

Borítókép: az M30-as egy szakasza az átadás után 2021-ben. Fotó: NIF