Nehéz volt eloltani

Nemrég az M0-s autóúton lángra kapott egy plug-in hybrid autó.

Az égő járművel azonnal lehúzódott a sofőr a leállósávra.

Többen is megálltak segíteni, több palacknyi porral oltó készüléket használtak el, aminek közútkezelői oldalról is volt haszna, mivel más esetektől eltérően a tűz így szerencsére nem tudott kárt tenni a burkolatban.
 
Mivel robbanásveszélyes helyzet volt a @katasztrofavedelem_hivatalos biztonsági okokból lezárta az autóutat, az oltási munkák után először egy sávon, majd a hőkamerás ellenőrzésük után a külső sávon is megindulhatott a forgalom.
 
Ez az eset ugyanakkor sajnos mégis megmutatott egy komoly problémát, ami jellemző a hazai közlekedési kultúrára: az autósok a torlódásban nem alakítottak ki biztonsági folyosót, többen a leállósávon mozogtak, így a segítség, többek között a mi dunakeszi mérnökségünk csapata is csak nagy nehezen tudott eljutni a helyszínre.

Nem győzzük hangsúlyozni, hogy a biztonsági folyosó/sáv kialakítása életet és értéket is menthet, semmiből nem áll már nagyobb lassulásnál a belső sávban balra, a külsőben pedig jobbra húzódni.

Cserébe minden mentésben résztvevő gyorsabban odaérhet a bajba jutottakhoz és így hamarabb szűnhet meg egy-egy korlátozás is.