Új, szokatlan forgalmi rend okoz fejtörést az autósoknak
Dugók az M1-esen: új, szokatlan forgalmi rend okoz fejtörést az autósoknak
Október közepétől jelentősen megváltozott a forgalmi rend az M1-es autópályán Biatorbágy és Tatabánya között. Az autópálya bővítése miatt a Magyar Koncessziós Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (MKIF) ideiglenes 2+1+1 sávos rendszert vezetett be: Győr felé a leálló- és külső sávban, Budapest irányába pedig egy sáv a jobb, egy pedig az ellenoldali pályán halad.
A terelés egyik legnagyobb problémája, hogy a főváros felé tartó belső sáv több mint 30 kilométeren át nem biztosít kihajtási lehetőséget, így aki ide kerül, nem tud benzinkúthoz vagy lehajtóhoz eljutni. A külső sáv ezzel szemben „gyűjtősávként” működik, amelyhez a felhajtók csatlakoznak.
Az új rend bevezetése óta többször alakultak ki több kilométeres torlódások, különösen a reggeli órákban, amikor a sávok átrendezése még zajlik.
Az MKIF szerint a jelenlegi megoldás a balesetveszély csökkentése érdekében született, és várhatóan 2026 őszéig fennmarad. Ezt követően a forgalmat a Budapest felé vezető oldalra terelik át, hogy a Győr irányú pályát is kiszélesíthessék.









