Elindult az M1-es történelmi bővítése

Magyarország legnagyobb autópálya-fejlesztése kezdődött el az M1-esen. Az M0-tól egészen a Concó pihenőig (94-es km) összesen 78 kilométeren bővül 2×3 sávra az út, oldalanként intelligens leállósávokkal. Ezek szükség esetén további forgalmi sávként működhetnek, így a jövőben akár 2×4 sávon haladhat a forgalom Budapest és Győr között.

A beruházás nemcsak sávbővítést jelent: 72 híd és felüljáró újul meg, 11 csomópont korszerűsödik, 4 új csomópont épül, valamint több száz kamionparkoló, hosszabb zajvédőfalak és modern vízelvezetés is készül. A pihenőhelyek és körforgalmak is megújulnak.

Az M1-es az ország egyik legforgalmasabb autópályája, a biatorbágyi szakaszon naponta akár 83 ezer járművel. A Magyar Közút hangsúlyozta: a teherforgalom a pályán marad, hogy tehermentesítse az alsóbbrendű utakat. A személyautóknál viszont számítani kell terelésekre és forgalomnövekedésre a környező úthálózaton, ezért több burkolatjavítás, jelzésfrissítés és forgalomtechnikai beavatkozás történt.

A bővítés egy évtizedes program része, amely a következő 20–30 év közlekedését határozza meg. Az építkezés idején a közlekedők türelmét kérik.