72 hidat kell átépíteni az M1-es autópálya bővítése során
Az M1-es autópálya bővítése nem csupán az útpályát érinti: az érintett szakaszon 78 kilométeren összesen 72 hidat kell át- vagy teljesen újjáépíteni – derül ki a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) legfrissebb építési naplójából.
Kevesen tudják, de a bővítendő szakaszon átlagosan alig több mint egy kilométerenként található felüljáró vagy aluljáró. A meglévő műtárgyak azonban nem felelnek meg a készülő 2×3 sávos, intelligens közlekedési rendszerrel (ITS) kiegészített útszakasz keresztmetszeti követelményeinek, ezért mindegyiket korszerűsíteni kell.
„A munkák javában zajlanak, tavaly ősszel már a próbacölöpözéseket is megkezdtük, hogy felmérjük a talaj teherbíró képességét a leendő hidak környezetében” – áll a közleményben.
Külön honlap a közlekedők tájékoztatására
Az MKIF a bővítés idejére önálló weboldalt is indított, ahol több nyelven, folyamatosan frissítve elérhetők a közlekedést érintő legfontosabb információk. Itt térképes formában láthatók a csomóponti zárások, a pihenőhelyek korlátozásai, valamint az aktuális forgalmi rend. Emellett a vészhelyzeti leállóöblök helyét is feltüntették.
A társaság kiemeli: a munkálatok ideje alatt végig biztosítják a 2×2 sávos közlekedést Győr és Budapest irányába egyaránt. Ez azt jelenti, hogy személy- és teherautók is folyamatosan használhatják majd az autópályát a bővítés teljes időtartama alatt.