Elmagyarázta az útkezelő, ezért nem látsz embereket az útépítésnél
Sehol egy ember, mégis terelik az autósokat az M7-esen – miért? Sokakat foglalkoztató kérdésre adott részletes választ az MKIF Zrt.
Az M0-s és Balatonvilágos között az M7-es autópálya két szakaszán is folyik a munka, Martonvásár, illetve Szabadbattyán térségében. Mindkét helyszínen a kötő- és a kopórétegeket cserélik 7, illetve 9 kilométer hosszan úgy, hogy az új és a régi burkolat találkozásánál ne legyen 3 milliméternél nagyobb a szintkülönbség.
Amellett, hogy hétvégén is dolgoznak a megkezdett munkálatokon, továbbra is biztosítják a Balaton felé a két sávon történő közlekedést. Ennek ellenére gyakran befut a kérdés a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-hez, miszerint miért vannak a terelések, ha látszólag nyoma sincs annak, hogy dolgoznának az adott szakaszokon.
Ezzel kapcsolatban a közútkezelő a Facebook-oldalán öntött tiszta vizet a pohárba. Mint írták, itt is vannak technológiai idők és sorrendek, amiket be kell tartani, ugyanis a burkolatcsere a terelés kiépítését követően hat alapvető lépésből áll:
- Lemarják a régi burkolatot, a széleket megvágják.
- Alaposan eltávolítják a port, mert a következő lépéshez száraz felület szükséges.
- Felviszik a bitumenes emulziót a felületre, aminek körülbelül 12 óra a száradási ideje.
- Erre kerül fel a friss aszfalt, aminek hőmérséklete terítéskor eléri a 170 Celsius-fokot. Ilyen melegben akár 12-24 óráig is eltarthat, mire lehűlnek a rétegek.
- A burkolati jeleket csak akkor festhetik fel, ha az aszfalt hőmérséklet 60 Celsius-fok alá hűlt.
- A régi és az új burkolat találkozásához bitumenes szalag kerül, ami megakadályozza a víz beszivárgását.
Csak ezután bonthatja el a társaság a terelést, és adhatja vissza a pályaszakaszt a forgalomnak.