Házak tucatjai akadályozzák az M7-es bővítését

Kiderültek a részletek annak kapcsán, hogyan és mikor láthatnak neki az M7-es autópálya bővítésének. Előtte azonban még alkudozni kell.

Még tavaly tavasszal mutatták be azt a tízéves útfejlesztési programot, melynek keretében a legnagyobb hazai autópályákat is bővíteni fogják. A munkálatoknak először az M1-es autópályán látnak neki, annak bővítése 2025 szeptemberében indulhat el, majd az M7-es autópálya következik a sorban.

Az utóbbi beruházáshoz kapcsolódóan már az idén megkezdődhetnek az állami kisajátítások a sztráda mentén, amint a harmadik negyedéven leszállították a kiviteli terveket – tudta meg a Világgazdaság. Erre a lépésre azért van szükség, mert Érden több tucat ingatlan akadályozza a fejlesztést, így azok tulajdonosaival az államnak egyenként kell leülnie és megegyeznie a vételárról.

Amennyiben nem húzódik el az alkudozás, 2027 harmadik negyedévben kezdődhet el az M7-es bővítése.

A munkálatok egészen 2031 őszéig tartanának, igaz, a beruházónak szándékában áll, hogy korábban befejezze a projektet. Mindenesetre a mostani tervek alapján addigra alakítanák át az autópálya Budapest és Balatonvilágos közötti szakaszát 2×3 sávosra, ugyanakkor nem lesz végig 2×3 sávos a pálya:

  • a 16+249-es és a 70+500-as kilométerszelvény között oldalanként három sávot és egy intelligens leállósávot (ITS) építenének,
  • míg a 70+500-as és a 90+603-as kilométerszelvény között oldalanként két sáv és az intelligens leállósáv kialakítása van tervben.