Minden idők legnagyobb szállítmánya indul el a magyar utakon
Hamarosan 750 tonna súlyú, 100 méter hosszú, 6 méter széles és 5,4 méter magas járműszerelvény gördül 2×20 tengelyen a magyar utakra.
A marosnémeti hőerőmű megvalósításához szükséges berendezések szállításának tervezését már több mint egy éve kezdték el a Felbermayr Transport- und Hebetechnik GmbH & Co KG német, osztrák, román és magyar szakemberei. Az extrém, mondhatni gigantikus méretű szállítmány útvonala hazánkat is érinti.
Európa legnagyobb hőerőművéhez egy 380 tonnás generátort szállítanak, amely Amerikából érkezett hajón, majd a Dunán és a Tiszán úsztatták fel Szegedig. Ezt követően február 14-én kezdi meg a közel 300 km-es közúti utazását a célállomásig. A szállítmány a magyar közutakon több napon keresztül összesen 44 km-t tesz meg. Az út első szakaszában a Tisza-parttól a 43-as főút és a 430-as főút csomópontjáig egy 471 tonna össztömegű SPMT (Self Propelled Modular Transporter) jármű közlekedik, 12 tengelyen.
A csomópontnál a rakományt külön erre a célra kialakított átrakóhelyen egy másik, konzolos járműre szerelik át, így éri majd el a járműszerelvény a rekordnak számító 720 tonnás össztömeget, 100 méter hosszúságot, 6 méter szélességet és 5,4 méter magasságot, 2×20 tengelyen. Ezt követően február 20-án a gigaszerelvény néhány óra alatt jut el a nagylaki határátkelőhelyig, ahol elhagyja Magyarország területét, és további egy hét alatt ér a 245 km-re fekvő hőerőműbe.
Az útvonal, illetve a speciális szállítás biztosításához számos lépésre volt szükség, melyben a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szakemberei is részt vettek. Az előkészületeknél szükség volt híd alátámasztásra, vasúti átkelőn történő áthaladásra vonatkozó engedélyre, az érintett önkormányzatok értesítésére és hozzájárulására, a teljes útállapot felmérésére, valamit talajmechanikai vizsgálatra. A haladás megkönnyítése érdekében a szolgáltató szakemberei az akadályt képező jelzőtáblákat és a belógó vezetéket megemelik vagy lekötik. A közlekedés biztonságát a kísérő, szakkísérő és rendőrségi járművek biztosítják.
A hőerőmű működéséhez három hasonló méretű generátorra és további három kisebb súlyú transzformátorra van szükség, melyeket ugyanezen az útvonalon szállítanak majd. Az utolsó rakomány várhatóan április végén, május elején hagyja el az országot.
Szöveg és fotó forrása: http://vezess.hu