Kiderült, hogy épülhet meg az ország legújabb autópályája
A békéscsabai polgármester közösségimédia-oldalán megjelentek a Magyarországot Romániával összekötő M44-es gyorsforgalmi út nyomvonaltervei. Mutatjuk az egyes változatokat.
A Szarvas Péter polgármester Facebook-oldalán közzétett térképen összesen négy változat szerepel arról, hogy milyen nyomvonalon mehetne az M44-es, és miként kerülhetné el Békéscsabát, Mezőmegyert. Az is látszik rajta, hogy hol tervezik bővíteni a város északi részén az iparterületeket, hol keresztezné az M44-es a Békéscsaba és Békés közötti 470-est, hova terveznek napelemparkot – írja a Beol.hu.
- Az első nyomvonal-változat lényege, hogy a Fürjesi úti csomópontból menne tovább az M44-es az országhatár felé, és ez menne a legközelebb Mezőmegyerhez, és a borosgyáni horgásztavak alatt haladna el.
- A második nyomvonal-változat alapján az M44-es a Fürjesi úti csomóponttól északnyugatra indulna – abból a csomópontból, amely a szintén tervezés alatt álló M47-es menne –, alaposan elkerülné Békéscsabát és Mezőmegyert, és inkább Murony és Békés közigazgatási területén haladna.
- A harmadik nyomvonal-változat szerint szintén a Fürjesi úti csomóponttól északnyugatra lenne az a csomópont, amelyből indulna az M44-es, ez szintén távol lenne Mezőmegyertől, viszont Békéscsaba közigazgatási területén maradna. Ez is a borosgyáni horgásztavak alatt menne el.
- A negyedik nyomvonal-változat lényegében megegyezik a harmadikkal, viszont az a jelentős különbség, hogy az M44-es további, Békéscsaba és országhatár közötti szakasza a Fürjesi úti csomópontból indulna ki.
Az egyeztetést követő nyilatkozatok alapjána harmadik és a negyedik változatnak lehet létjogosultsága, hiszen ezek a lehető legnagyobb mértékben elkerülik Mezőmegyert, ugyanakkor az a szempont is érvényesül, hogy az M44-es autópálya minél nagyobb szakasza legyen Békéscsaba közigazgatási területén belül. Végleges döntést azonban nem hoztak a nyomvonalról, további tárgyalások várhatók. Az M44 gyorsforgalmi út (Békéscsaba) – országhatár (Nagyszalonta) közötti 2×2 sávos közúti összeköttetés kiépítésének előkészítése több mint 5 milliárd forintba kerül. A nyomvonal hossza nagyságrendileg 43 km, a nyomvonalon 5 db különszintű csomópont kialakítását tervezik – írja a beruhazas.gov.hu.