Annyi pénzt termel a teherautókon az M1-es autópálya, mint a fizetős főutak összesen
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) friss adatai szerint jelentős növekedés volt tapasztalható az e-útdíjakból származó bevételekben. Míg 2022-ben több mint 355 milliárd forint folyt be a nehézgépjárművek úthasználata után, addig 2023-ban ez az összeg már meghaladta a 404 milliárdot. Ez 13%-os növekedést jelent, amit a forgalom emelkedése, a díjak és a díjköteles útszakaszok bővülése is befolyásolt.
Az e-útdíjak legnagyobb részét, több mint 80%-át a gyorsforgalmi utak használata után fizették be a hazai és külföldi vállalkozások. 2022-ben az autópályák és autóutak használatáért közel 284,5 milliárd forintot fizettek, míg a főutak esetében ez alig haladta meg a 71 milliárdot. 2023-ban ezek az összegek 323,5 milliárd és 80,5 milliárd forintra nőttek.
Kiemelkedően teljesített az M1-es autópálya, amely önmagában annyi bevételt hozott 2023-ban (több mint 81 milliárd forint), mint az összes díjköteles főút. Ez 15%-os növekedés az előző évhez képest.
A főutak közül a 4-es főút volt a legjövedelmezőbb, ahol 2023-ban több mint 9 milliárd forint bevétel keletkezett, ami szintén magasabb, mint a korábbi évben.