Naponta indulhatnak kamionszállító vonatok Düsseldorfba a törökbálinti Depóból

Innovatív megoldással terelik vasútra a kamionokat a törökbálinti Depo és a németországi Helrom együttműködésében. A heti hat vonatpár több száz kamionnal csökkenti az autópályák terhelését.

A német fuvarozó októbertől indítja vasúti szerelvényeit Düsseldorf és Törökbálint között, amelyek alkalmanként 38 közúti félpótkocsit, köztük nem daruzható pótkocsikat is tudnak szállítani. Az első kamionszállító vonat október 2-án indult el a több mint 1200 kilométeres útvonalon. A vasúti szállítás a pótkocsik fel- és lerakásával együtt harminc órát vesz igénybe. A partnerek heti hat vonatpárral terveznek, fokozatos felfutással.

A Helrom GmbH különleges technológiájú vasúti kocsijai speciális felépítménye magába foglalja a félpótkocsi fel- és lepakolásához szükséges rámpát is, így nincs szükség darura, a pótkocsit az útról egyszerűen, a termináli traktorral rá lehet tolni a lesüllyesztett vasúti kocsira.

Ignát László, a Depo Intermodális Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: „a törökbálinti Depo Magyarország első raktárvárosa, amely ötven éve végez logisztikai szolgáltatásokat. A központ teljes megújulásának és modernizációjának egyik első lépéseként állapodtunk meg a Helrommal arról, hogy vasúti iparvágányainkat használva indítanak intermodális összeköttetést Düsseldorf és Törökbálint között. Így egyszerűen, költséges infrastruktúra kiépítése nélkül tehetőek vasútra a kamion-félpótkocsik.”

Ezzel az intermodális fuvarozási megoldással környezetbarát módon szállíthatók a félpótkocsik, a közúti vontatójárműveket és a gépjárművezetőket nem kell fölöslegesen fuvarozni a vonattal. A szolgáltatás nyitott, kisebb fuvarozó társaságok is igénybe vehetik a szabad kapacitás függvényében.

A Helrom nyilatkozata szerint a vállalat innovatív technológiájával leküzdik a korábbi intermodális szállítás akadályait. Mivel nincs szükség terminálokra a félpótkocsik rakodásához, könnyebben tudnak beépülni az ellátási láncokba, ezzel gyorsabb és megbízhatóbb, nincs szükség nagy kitérőkre a kamionok vasútra rakásához. Az innovatív technológia lehetővé teszi a környezetbarát megoldások összehangolását a gazdasági érdekekkel és a társadalmi szempontokkal.

A német cég idén április óta Lébény és a németországi Regensburg között már naponta indít kamionszállító vasúti szerelvényeket, dedikáltan az Audi megrendelésére. Szabad, más fuvarozók által is igénybevehető félpótkocsis intermodális vasúti kapcsolat csak nagyon korlátozott számban áll rendelkezésre Magyarországról Nyugat-Európába.

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége szerint az új, minden fuvarozó számára elérhető összeköttetés egy jelentős lépés az intermodális szállítás magyarországi fejlesztésénél, mivel olyan fuvarozók is bekapcsolódhatnak a vasúti intermodális szállításba, akik eddig ezt nem tudták megtenni. Úgy gondolják, minél több hasonló vasúti összeköttetésre lenne szükség a környezetbarát vasúti szállítás térhódításához.