Kezdődik a rémálom, jönnek a hosszú terelések

Szeptemberben kezdődnek az M1-es autópálya bővítési munkálatai, ami miatt már most figyelmeztetnek az MKIF munkatársai: minden sofőrnek extra koncentrációra kell készülnie.

Az autópálya-kezelő cég igyekszik felkészíteni a sok kilométeres, sávelhúzással és sávszűkítéssel járó időszakra a közlekedőket. Két sávon lehet majd közlekedni, de az egyik – a belső – sáv keskenyebb lesz, ami a jobb oldalon a szélesebb sávban közlekedő kamionok, a bal oldalon pedig a beton elválasztó elemek közelsége miatt biztosan szűkös, és ezért feszült érzetet kelt majd sok sofőrben.

Mire érdemes majd figyelni?

Előre kell nézni, arra, amerre megyünk – de a tekintet ne a kocsi előtti részre szegeződjön, hanem inkább a távolba.

Az ülést olyan magasságra kell állítani (nem pedig mélységre), hogy az ülés ne csak kényelmes legyen, hanem a forgalmat jól át lehessen látni.

Akit nyomasztani szoktak a szűkös sávok, az is próbáljon nyugodt maradni – figyeljen és tartsa a követési távolságot.

Nedves út, felverődő víz, korlátozott látás esetén különösen fontos a még nagyobb követési távolság!

A munkálatok idején csak jóval lassabban lehet majd haladni a sávokban, ám a feltüntetett sebességhatár nem ajánlás – be kell tartani, ki kell bírni a „döcögést”!

„Nem ciki, ha inkább a külső sávban mész, fontosabb a biztonság!” – figyelmeztet az MKIF.

Ha fúj a szél, akkor a széllökések miatt a kamionok belső sávba való váratlan mozdulása, vagy a takarásukból kiérkező autó hirtelen oldalra tolódása okozhat még váratlan helyzetet, ilyenkor higgadtnak kell maradni és nem elrántani a kormányt.

Még azt is ajánlja a cég, hogy a közlekedők mindig tervezzék meg az útjukat előre, és induljanak el a bővítési munkák idején hamarabb, hogy türelmesen, biztonságban megérkezzenek!