Hat helyen kap ideiglenes lehajtót az M1-es autópálya

Különleges csomópontok átkötések segítenek, hogy a munkagépek mellett az autósok is zavartalanul használhassák az M1-est a felújítás alatt. Újabb szakaszához érkezett az M1-es autópálya bővítése: elkezdték az ideiglenes lehajtók építését.

Újabb mérföldkőhöz érkezett az M1-es autópálya bővítése: már zajlik az ideiglenes lehajtóágak kiépítése hat helyszínen, hogy a fő kivitelezési szakasz szeptemberi indulására minden készen álljon. 

Az ideiglenes sávok lehetővé teszik, hogy a munkagépek és járművek zavartalanul közlekedjenek, miközben a főpályán fenntartják a kétszer két sávos forgalmat.

M1-es autópálya: itt lesznek az új ideiglenes lehajtók

Magyar Építők cikke szerint a 2×3 sávos + intelligens leállósávval (ITS) kiegészülő hatsávosítás során az M0-ástól a bábolnai Concó pihenőig újul meg a pálya. A kivitelező MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tájékoztatása szerint az ideiglenes lehajtók egyszerre szolgálnak gyorsítósávként, és olyan csomóponti feljutási lehetőségekként, ahol az átépülő hidak, felüljárók miatt nem lenne más mód az M1-re való ráhajtásra.

A hat ideiglenes csomóponti ág helyszínei:

  • Tatabánya
  • Concó pihenő
  • Óbarok
  • Bicske
  • Herceghalom
  • Sasfészek-tó pihenő

A munkálatok során mintegy 6000 köbméter földet mozgatnak meg, több mint 7000 négyzetméteren fektetnek le aszfaltot, összesen 23 cm vastagságban, három rétegben. A kivitelező az új lehajtók építéséhez a korábban felmart burkolat egy részét is újrahasznosítja.

Az M1-es bővítése nem csupán a sávok számának növelését jelenti, hanem 72 meglévő híd, alul- és felüljáró átépítését is. A pálya kiszélesítése ugyanis fizikai okokból lehetetlenné tenné a mostani műtárgyak alatt való átvezetést – ezeket tehát a forgalom alatt, szakaszosan kell majd modernizálni.