14 kilométeres terelés kezdődik
2024 őszén elindultak az M1-es autópálya bővítésének előszítő munkálatai. Ezek eddig nem érintették a főpálya forgalmát, most ezek is elkezdődnek.
Elsőként Óbarok és Tatabánya között (42‒56. km) sávelhúzással a forgalmat mindkét oldalon a külső és a leállósávra terelik. Ezáltal megkezdődhetnek a munkálatok az elválasztósávban: kikerül a növényzet, rendbe rakják a meglévő vízelvezető rendszereket, a későbbiekben pedig a jelenlegi szalagkorlátot beton elválasztóelemek váltják a biztonságosabb közlekedés érdekében.
Üzemi átjárókat, vészhelyzeti leállóöblöket is építenek, hogy a bővítés idején a lehető leggyorsabban ki lehessen állni a forgalmi sávból műszaki hiba esetén, illetve a mentés is gyorsabb lehessen. A hidakat, felüljárókat át- vagy teljesen újra kell építeni, így a szükséges közbenső támaszok építése is megtörténik.

A munkálatok több ütemben, több helyszínen valósulnak meg, amelyekről folyamatosan hírt adnak. A terelés alatt álló szakaszon található csomópontok és pihenőhelyek továbbra is elérhetőek maradnak. A terelésben 80 km/h-s sebességkorlátozás lesz érvényes.