Magyarország történelmének legnagyobb gyorsforgalmi útfelújítása hétfőtől folytatódik

Az MKIF 2022 szeptembere és az idei augusztus vége között 540 kilométernyi gyorsforgalmi úthálózatot újít fel, már az utolsó szakaszban járnak, hatalmas mennyiségű elvégzett munka mellett.

A múlt héten jelent meg az az átfogó anyagunk, amiben térképes módszerrel mutattuk be, hol végeztek szintrehozást 2024-ben a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt (MKIF Zrt.) mérnökei, gépei és szakemberei (kifejezetten látványos az eredmény, javasoljuk a kattintást).

A hazai autópályahálózat meghatározó részéért felelős vállalat most közleményt publikált Facebook-oldalán, melyből kiderül: idén március 17-én, jövő hétfőn kezdődik el a szintrehozási folyamat folytatása.

Ezeknek a munkáknak az előrehaladásáról az MKIF weboldalán kialakított új, átláthatóbb, kereshető felületen is lehet majd tájékozódni, mely ezen a linken keresztül érhető el.

Két év alatt 8,7 millió négyzetméternyi új aszfaltot terítettek le

A magyar autópályakezelő összefoglalja közleményében: az elmúlt két évben (2023-ban és 2024-ben) 8,7 millió négyzetméternyi új aszfaltot terítettek le az általuk fenntartott pályákon. Ahol arra szükség volt, a felső kopóréteg alatt a kötő- és az alapréteget is cserélték. A munkálatok során megújult 237 db híd és felüljáró, többek között a Kőröshegyi völgyhíd is, valamint összesen 40 pihenőhelyen történt felújítás.

Az MKIF a Magyar Állammal kötött szerződése értelmében a 2022. szeptemberében üzemeltetésre, fenntartásra, felújításra átvett 1237 km gyorsforgalmi úthálózatból mintegy 540 km-t kell a többivel megegyező műszaki szintre hozni három év alatt, idén augusztus 31-ig.

Magyarország történelmének legnagyobb gyorsforgalmi útfelújítása tehát a március 15-i ünnepi hétvégét követően, idén is folytatódik, várhatóan március 17-től.

Új híd is épül

2025-ben, a tervek szerint további 3,2 millió négyzetméteren kapnak új burkolatot az MKIF Zrt. által üzemeltetett gyorsforgalmi utak, ez a főpálya 16%-t jelenti.

Emellett felújítanak 40 hidat, és 30 pihenőhelyet is. Többek között a Pentele híd szükséges műszaki felújítását is tovább folytatják. Itt sarukat és dilatációt cserélnek,

illetve az M7-en a régi velencei gyalogos, kerékpáros híd helyett újat építenek fel.

A tervek szerint 2025-ben az M3, M7, M1, M35 pályákon lesz a legtöbb munka, de ezen kívül 7 másik gyorsforgalmi úton is dolgoznak (M15, M85, M86, M30, M4, M70, M8).

A közlemény végén az MKIF kiemeli: bár a szintrehozó felújítási munkák idén augusztus 31-ig befejeződnek, a pályák további karbantartása, burkolatcseréje nem áll meg. Az idei munkák a közlekedők későbbi komfortérzetét és biztonságát hivatottak szolgálni.

Szöveg és fotó forrása: http://magyarepitok.hu