Újabb szakaszt kellett lezárni az M30-as autópályán

Már napok óta hallhattuk a szóbeszédet, hogy nemcsak a február óta lezárt szikszói szakaszon van komoly gond az M30-as 2021 végén átadott részével, hanem már máshol is. Most azonban már valóban le is zárták az egyik oldalt és megjelentek a munkagépek is. Itt “csak” félpályás az útlezárás… egyelőre.

Hogyan tervezték és építették meg ezt az “új” M30-ast, hogy ilyen rövid idő alatt ilyen esetek előfordulhatnak? Ki lesz ezért a felelős? Ismét egy dombnál van probléma, de a pontos kiváltó okról fogalmunk sincs, mert nincs hivatalos közlemény. A legtöbb, amit megtudhattunk eddig (a tapasztalaton kívül, hogy átterelnek minket a másik sávba és látjuk a munkagépeket), amit az Útinform december 16-án közzétett, de hivatalos közlemény egyelőre egy szál se, főleg, hogy miért is kellett lezárni az autópálya egyik felét.

Ami biztos, hogy az M30-as autópályán, Szikszó térségében, az M3-as autópálya felé, a 46-os és a 39-es km közötti szakaszt lezárták. A forgalom az ellenkező oldalon, irányonként egy-egy sávon halad. Az útinform közleménye hétfői, de már napokkal ezelőtt hallani lehetett a híreszteléseket, hogy nemcsak a tavaly februárban lezárt szakasszal van komoly baj az M30-assal, hanem újabb helyeken is felfedezték szinte ugyanazt a meghibásodást.

Az Útinform térképéből az is kiderült, hogy február 28-ig tervezik feloldani a lezárást, de egyáltalán nem lehetünk biztosak benne, hogy nem romlik itt is tovább a helyzet és nem lesz egy teljes lezárás a következő hetekben valamikor. A szikszói leágazás utáni részt még legkevesebb 8 hónapig javítják majd (már így is lassan tíz hónapja lezárták). Most vajon mire készüljünk?

Szöveg és fotó forrása: http://borsod24.hu