Elaludtak az autósok, pedig tízezreket nyernének, ha erre odafigyelnének

2-2,5 millió autós teljesen passzív a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításával kapcsolatban. Kétharmaduk azért nem néz körbe az ajánlatok között, mert túl bonyolultnak tartja a folyamatot, elsősorban ezen kell változtatnia a piacnak – derült ki egy mai biztosítói sajtótájékoztatón, amelyen a közelgő, immár csak 400 ezer autóst érintő kgfb-kampányról is szó esett.

A személygépkocsik mindössze 10%-ának, körülbelül 400 ezer autónak fordul január 1-jével a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítása (kgfb), ezekre kötött először szerződést 2010 előtt a mostani üzembentartójuk, azóta az újonnan vásárolt gépjárművek évfordulója a vásárláshoz igazodik, és megoszlik éven belül.

Erőteljesen visszaesett tehát mára az év végi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampány jelentősége, az évfordulók döntőt többsége „évközbenre” esik, a biztosításukkal azonban továbbra is foglalkozniuk kellene az autósoknak. Szobonya László, a Groupama Biztosító lakossági nem-életbiztosítás termékmenedzsment vezetője a társaság sajtótájékoztatóján úgy látta:

2-2,5 millió kgfb-ügyfél passzív a kötelező biztosítások piacán.

A biztosító 1000 fős online kutatásában azt találta, hogy az online affinis válaszadók

  • 60%-a minden évben ellenőrzi ugyan az aktuális piaci kínálatot,
  • de csupán 51%-a teszi ezt meg önállóan, online kalkulátor segítségével, 49% viszont tanácsadó (pl. offline alkusz) vagy ismerős segítségével,
  • 72%-ot akár már néhány ezer forintnyi megtakarítás is váltásra ösztönöz.

Az MNB adatai szerint 62% biztosítási tanácsadó vagy alkusz segítségével köt, és csak 38% keres és köt online biztosítást. Most kiderült: az online kötők háromnegyede kezd összehasonlító oldalon, és egynegyede a biztosítók saját honlapján. Utóbbiak döntésében a biztosítóhoz való lojalitás mellett a hibalehetőségek minimalizálása és az egyes biztosítók kedvezményei is szerepet játszanak.

Hogy mi motiválja a váltást, arról is érdekes arányok derültek ki. 86% számára a kedvezőbb díj, 76% számára a személyre szabott kedvezmények, 64% számára a plusz szolgáltatások, 62% számára az egyszerű kalkuláció és szerződéskötés, 58%-nak a más biztosítások díjából adott kedvezmény, 55%-nak a teljes online ügyintézés, 54% számára az adott biztosítóval való jó tapasztalat, 53%-nak a személyes elérhetőség is fontos.

Szöveg és fotó forrása: http://portfolio.hu