Ismét ellepik a munkagépek az M1-es és az M7-es autópályát
Szinte valamennyi hazai autópályán végez felújításokat az üzemeltető Magyar Koncessziós és Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a következő hetekben.
A szeptember 9-vel kezdődő héten ismét több olyan hazai autópályára vonulnak fel a munkagépek, amelyeken az elmúlt egy hónapban szünetelt a munkavégzés. A Magyar Koncessziós és Infrastruktúra Fejlesztő (MKIF) honlapján megjelent tájékoztatás szerint a következő hetekben az M3-as mellett már az M1-es és M7-es autópálya több szakaszán is találkozhatnak az autósok forgalmi korlátozással.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, augusztus 3-tól szeptember 9-ig a megnövekedett tranzitforgalom miatt a teljes M1-esen, valamint az M7-esen Balatonvilágos és Budapest között egyáltalán nem voltak előre tervezett aszfaltozási munkák. A szeptember 9-i időpont sem véletlen, ugyanis az utolsó két német tartományban, Baden-Württemberben és Bajorországban is ekkor kezdődik a tanév, ilyenkor kelet-nyugati irányba erős a tranzitforgalom a hazai gyorsforgalmi utakon.
Az MKIF tájékoztatása szerint az M1-es és M7-es mellett az M70-es, M8-as és M3-as több szakaszán lesznek szintrehozási munkálatok, így például az M7-esen a Balaton irányában Martonvásár térségében is találkozhatnak az autósok munkagépekkel, emiatt a hét végén a csomópont is zárva lesz.
Az MKIF hároméves programja szerint 2025-re a főpálya 43 százaléka újul meg – ebből már tavaly 19 százalék elkészült –, idén pedig ennél is többet, 20 százalékát tervezik befejezni. A legtöbb felújítást 2024-ben az M3-ason végzi el az üzemeltető, az ígéret szerint jövő szeptemberben befejezik a szintrehozási munkálatokat.
Ennek oka, hogy legkésőbb 2025 őszén el kell indulnia az M1-es bővítésének.
Ezzel egyébiránt egy 10 éves fejlesztési folyamat veszi kezdetét jövőre. Az M1-es után 2027-ben az M7-es, majd legkésőbb, 2031-ben az M3-as autópálya bővítése is elindul. Eközben pedig megkezdődik az M200-as építése is, várhatóan 2028-ban, ami tehermentesítheti a későbbiekben az M0-s körgyűrűt.