Új traffipaxok figyelik az autósokat: mindkét irányban mérnek
Üzembe helyeztek öt új traffipaxot Budapest 3. kerületében, és további öt érkezik még az idei évben. A cél a gyorshajtások visszaszorítása.
Megkezdődött a sebességmérés Óbuda-Békásmegyer több új traffibox pontján. Az önkormányzat és a rendőrség közös célkitűzése, hogy lecsapjanak a gyorshajtókra, és az illegálisan gyorsuló, emberéleteket veszélyeztető utcai versenyzőkre – adja hírül az Óbuda.hu.
Jaj az autósoknak: új traffipaxokat helyeztek ki Óbudán
A 3. kerületi képviselő-testület még 2023 szeptemberében döntött arról, hogy a Budapesti Rendőr-főkapitánysággal (BRFK) együttműködve traffiboxokat, vagyis sebességmérő műszert befogadó kültéri egységeket telepítenek Óbuda-Békásmegyer legforgalmasabb útszakaszain.
Tekintettel a budapesti kerületben tapasztalható gyorshajtásokra, a balesetek megelőzése és az itt élők nyugalmának biztosítása érdekében az önkormányzat összesen 9 helyszínen 10 traffibox telepítését vállalta.
Az első 5 helyszínen már meg is történt a telepítés, így szeptember 2-tól Budapest 3. kerültében már az új traffiboxok is mérik az autósok sebességét.
A további helyszíneken várhatóan 2024. év végéig megtörténik a telepítés. A traffipaxok mérési iránya bármikor változtatható lesz, az önkormányzat által telepített boxokban ugyanis a sebességmérő kamera cserélhető, így mindig változó helyszínen lesz sebességellenőrzés, ami a hatékonyságot növeli.
A boxok fordítható állásúak, vagyis a BRFK módosítani tudja majd a figyelendő haladási irányt, ha a tapasztalatok fényében indokolt a mérések irányának változtatása.
Jelenleg az alábbi pontokon működnek traffiboxok a kerületben:
- 11-es út – Hadriánus u. kereszteződés
- 11-es út – Mátyás király u. kereszteződés
- Nánási út – Vitorla u. kereszteződés
- 11-es út – Kaszásdűlő
- Királyok útja 170., 1039 (Piroska utca kereszteződés)
Minden boxban látható lesz kamera, de az autósok nem tudják majd, hogy melyik boxban vannak élesek – további csavar a dologban, hogy a rendőrség rendszeresen cseréli majd ezeket, hogy ne legyen kiszámítható a mérés a drótot egymásnak leadó gyorshajtók számára.