Autópálya-felújítások

Félidőnél tart az idei autópálya-felújításokkal a kezelésébe tartozó útszakaszokon a Magyar Koncessziós és Infrastruktúra Fejlesztő Zrt, amely most azt is bejelentette, hogy augusztusban a megnövekedett tranzitforgalom miatt leáll a munkavégzéssel az M1-es autópályán, illetve az M7-esen Balatonvilágos és az M0-ás között. Bő egy év múlva pedig megkezdődik az M1-es autópálya régen várt bővítése is.

„Előre tervezetten november végéig, december elejéig tartanak az idei autópálya-felújítások, azonban amennyiben az időjárás is engedi, akkor még decemberben is dolgozni fogunk” – mondta a Világgazdaságnak Szimicsku László, a hazai gyorsforgalmi úthálózat jelentős részének üzemeltetéséért felelős Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója, akitől megtudtuk, félidőben tartanak az idei szintrehozási munkálatokkal. Augusztus 1-jéig az ország 98 különböző pontján több mint 1,8 millió négyzetméteren cserélték le új aszfaltra az elöregedett, tönkrement burkolatot.


A hét hazai gyorsforgalmi úton – M1, M15, M3, M30, M35, M4, M7 – mintegy 480 kilométer sávhosszúságban újultak meg idén a gyorsforgalmi utak és több helyen a csomóponti ágak és pihenők útjai is. Emellett március óta országszerte 72 híd és felüljáró, valamint 9 pihenő is megújult.

Az év végéig összesen pedig 3,9 millió négyzetméteren tervezik megújítani az aszfaltpályát, a legtöbb munkát pedig az M7-esen és az M3-ason végzik el.

Az M1-esen és az M7-esen Balatonig nem lesznek korlátozások augusztusban

Szimicsku Lászó jelezte, hogy augusztusban a nagyobb tranzitforgalom miatt a teljes M1-en, valamint az M7-en Balatonvilágos és Budapest között egyáltalán nem lesznek előre tervezett aszfaltozási munkák egyik irányban sem. Ami még folyamatban van, azt befejezik, így előfordulhat, hogy még a napokban is találkoznak az autósok korlátozásokkal, de újabb tereléseket nem építenek ki.

Az M1-es autópályán augusztus 4. és szeptember 9. között semmilyen korlátozás nem várható, kivételt a 166 és 169-es kilométer közötti Bányatavi hídnál lévő forgalomterelés jelenti, amit a dilatáció javítása megkövetel, ugyanakkor a kétszer két sávot ott is meghagyják az autósoknak.

Az M7-esen annyiban más a helyzet, hogy ott már a vakáció kezdete óta nem dolgoznak a Balaton irányába az M0 és Balatonvilágos között, csak Budapest irányába, de ott is kizárólag kedd és csütörtök közötti három napban.

Augusztusban azonban a Balaton és az M0-ás között semmilyen munkavégzés nem várható. Ennek oka, hogy a turisztikai főszezonban durván megemelkedik a napi gépjárműszám, egy átlagos áprilisi péntekhez képest, amikor átlagosan 30 ezer gépjárművet mérnek Szabadbattyán térségében, ez a szám felmegy 50 ezerre is a pénteki napokon”, hívta fel rá a figyelmet Szimicsku László.


Kevesebb munka várható jövőre, szeptemberben elkezdődhet az M1-es bővítése

Az MKIF hároméves programja szerint 2025-re a főpálya 43 százaléka újul meg, ebből már tavaly 19 százaléka elkészült, idén pedig ennél is több, 20 százalékát tervezik. Így 2025-re már csak pár százalék marad. Szimicsku László jelezte, hogy jövőre csak szeptemberig fognak dolgozni, ugyanis

legkésőbb 2025 őszén el kell indulnia az M1-es bővítésének, akkora már felvonulnak a gépek is a munkálatokhoz.

Ahogy korábban beszámoltunk róla, hogy egy 10 éves fejlesztési folyamat veszi kezdetét jövőre. Az M1-es után 2027-ben az M7-es, majd legkésőbb, 2031-ben az M3-as autópálya bővítése is elindul. Eközben pedig megkezdődik az M200 építése is, várhatóan 2028-ban, ami tehermentesítheti a későbbiekben az M0-ás körgyűrűt.

Kiszámíthatóságot követelnek a fuvarozók

A következő hat évben, a tervek szerint, mintegy ezeregyszáz kilométernyi gyorsforgalmi utat és csaknem ezerhatszáz kilométernyi vasútvonalat fejlesztenek, több esetben egymással párhuzamosan. A lezárások, terelések nehézséget jelentenek a logisztikában, ezért a MÁV és a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) rendszeres egyeztetésről állapodott meg, hogy a fuvarozók és megbízóik időben értesüljenek a várható korlátozásokról, közölték az érintett szervezetek. Hangsúlyozták, hogy a céljuk az, hogy legyen elég idejük felkészülni, átszervezni a logisztikai folyamataikat, például kerülőutakat keresni, átmenetileg nagyobb készleteket felhalmozni vagy hosszabb szállítási időkkel tervezni. Ezzel csökkenthető a bizonytalanság és megelőzhető egy váratlan készlethiány miatti leállás.

Szöveg és fotó forrása: http://vg.hu