Jövőre indulhat az M1-es, majd az M7-es autópálya bővítése

Amint 2025. szeptemberére elkészül az MKIF Zrt. az általa kezelt gyorsforgalmi utak szintrehozásával, kezdődhetnek a fejlesztések.

Az M1-es Győrig tartó szakaszán, valamint az M3-as M31-Gyöngyös közötti részén és az M7-es Szabadbattyánig tartó bővítése során három forgalmi sáv épül ki mindkét irányban, a negyedik pedig egy ITS, vagyis digitális forgalmi táblákkal, a központból megnyitható teljes értékű leállósáv lesz.

Ha tehát egy dugó vagy valami egyéb forgalmi helyzet úgy kívánja, négy sávot lehet majd használni.

Ez a csomópontokat is érinti, hiszen a jelenlegi felhajtók és lehajtók gyorsító- és lassítósávja a leállósávból nyílik. Mivel itt a leállósáv forgalmi sáv lesz, így több helyen plusz sávszakaszt kell az út mellé telepíteni.

Az M1-esen tehát Győrig 3+1 sávon haladhatunk majd, Győr és Hegyeshalom között pedig marad a 2×2 sáv, de itt is lesz pluszban egy teljesértékű, nyitható üzemi sáv. Az M7-es Szabadbattyánig lesz 3+1 sávos, majd Szabadbattyán és Balatonvilágos között a két sáv mellé bővített leállósávot kap a pálya.  

Szöveg és fotó forrása: http://magyarepitok.hu