„Olyan tükörsima volt, hogy szinte már megláttam benne magamat.”

Az intézkedő kollégánk szavait idézve: „Olyan tükörsima volt, hogy szinte már megláttam benne magamat.” pedig ez nem vicces.

Szolnok belvárosában, egy anyagi káros balesetnél futottunk bele egy Seat típusú személygépkocsiba, melynek gumiabroncsai tükörsimára voltak kopva.

Bele sem merünk gondolni abba, hogy mi lett volna a baleset kimenetele, ha mindez télen, a jeges, havas útviszonyok mellett történt volna.

Ne feledjétek:

🔘Célszerű évente ellenőrizni a gumik állapotát. Ha a profilmélység már csak 2-3 mm, akkor megérett a cserére, különösen, ha repedések is láthatók a felületén.

🔘Figyeljünk gumik életkorára, melyet az abroncs oldalán lévő DOT szám mutat meg (gyártás hete, éve). A 7-8 évnél idősebb gumikat le kell selejtezni!

🔘A gumiabroncsokban lévő levegőnyomás ellenőrzése is szükséges, és nem szabad elfeledkezni a pótkerék állapotának, valamint a benne lévő levegőnyomásnak a vizsgálatáról sem.

🔘A felszerelt gumiknak legalább tengelyenként meg kell egyeznie, de legideálisabb, ha négy egyforma gumi van az autón.

Szöveg és fotó forrása: Kreszvaltozas.hu