Követési távolság meg nem tartásakor ugorhat a jogsi?

Bárki, aki járművével kis követési távolságot tart az előtte haladótól, közlekedési szabályt szeg. Előfordulhat, hogy a belső sávban haladva valaki elénk hirtelen kihalad, mert ő is előzni kíván, és a KRESZ 27 §-a is megemlít néhány olyan esetet, amikor a követési távolság csökkenthető, de az esetek túlnyomó többségében egészen másról van szó: tudatos és szándékos magatartásról, letolásról, vagy finomabban fogalmazva presszionálásról. Ha pedig a mögöttünk jövő gépkocsi fényszórói villognak, és/vagy a sofőr folyamatosan működteti az irányjelzőt, akkor teljesen egyértelmű, hogy nem véletlen figyelmetlenségről van szó! Márpedig a dolog korántsem veszélytelen, hiszen a követési távolság meg nem tartása egyike a leggyakoribb baleseti okoknak Európában (Németországban és Ausztriában például a gyorshajtás és az ittas vezetés mögött a harmadik fő baleseti oknak számít). Németországban évtizedek óta mérik a haladó járművek közötti követési távolságot és szankcionálják a jogsértőket. Nem is csak olyan ejnye-bejnye módon, mint ahogy a következő példa mutatja. Rajna-Pfalz tartományban egy sofőr az autópálya belső sávjában 131 km/h sebességgel haladt, 20 méteres követési távolságot tartva az előtte haladótól (az ilyen sebességnél elvárt minimális 72 méter helyett). A Landstuhl Járásbíróság ezért a sofőrt 530 euró pénzbüntetésre, valamint a járművezetéstől egy hónap eltiltásra ítélte. A sofőr fellebbezett – mondván, hogy csak egy rövid ideig volt ilyen rövid a távolság a két személygépkocsi mögött, mert azonnal korrigált – de eredménytelenül. A képi felvételek egyértelműen bizonyították, hogy a megbüntetett sofőr tartósan haladt veszélyesen közel a másik járműhöz.

Szöveg és fotó forrása: kreszvaltozas.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük